چرا سرعت در دندانپزشکی دیجیتال مهم است؟

چرا اسکن رنگی در دندانپزشکی دیجیتال مهم است؟
فروردین 26, 1397
اولین سمپوزیوم دندانپزشکی دیجیتال
فروردین 26, 1397

چرا سرعت در دندانپزشکی دیجیتال مهم است؟

صنایع به طور فزاینده ای به سمت دیجیتالی شدن حرکت می کنند و دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. چرا که نه؟ دیجیتالی شدن باعث افزایش بهره وری و کارایی می شود که منجر به افزایش درآمد می گردد.

تصور کنید اسکنر شما در حین فرآیند اسکن دارای کندی و اشکال باشد، این نه تنها باعث فرسودگی شما می شود بلکه  باعث کاهش دقت در اسکن های شما می گردد. این به این معنی است که شما مجبور به انجام اسکن مجدد هستید، که بر بهره وری شما تأثیر می گذارد.

استفاده از اسکنر با سرعت بالا، شما را قادر به کاهش زمان اسکن برای پردازش  موارد می کند. پس زمان کمتری برای صرف یک پرونده صرف میکنید و مواردی که در یک روز می توانید پردازش کنید،بیشتر می شود که این منجر به افزایش درآمد می شود.

یکی دیگر از مزایای مهم دیجیتالی کردن، کاهش قابل توجهی در خطاهای انسانی است. ایمپرشن های معمولی نیاز به استفاده از مواد دارد و  روند عملیات آن ها طولانی است (از گرفتن ایمپرشن اولیه تا ساختن مدل نهایی). از سوی دیگر، برداشت های دیجیتال تقریبا لحظه ای است و از مواد (به جز پودر برای برخی از اسکنرها) استفاده نمی کند.

این نه تنها خطاهای انسانی را کاهش می دهد، بلکه خطاهای ناشی از نقص های مواد را نیز حذف می کند. همچنین، اگر خطای انسانی رخ دهد، با انجام اسکن مجدد سریع، می توان آن را به راحتی اصلاح کرد.

در نهایت، اجازه ندهید که مهم ترین ذینفعان شما – بیماران شما-  نادیده گرفته شوند. این طبیعت انسانی است که انتظار را دوست ندارد – مخصوصا زمانی که شما در وضعیت ناراحت کننده و درد هستید. کاهش زمان اسکن برای بیماران شما باعث می شود که این تجربه لذت بخش تری برای آنها باشد. با توجه به این مطالعه، بیماران به طور کلی ایمپرشن دیجیتال را  به سنتی ترجیح می دهند.

سرعت اسکنر دندان یک نقطه شروع عالی برای انتقال از روش سنتی به دیجیتال است. اما شما همچنین ممکن است بخواهید طول عمر اسکنر را که قصد خرید آن دارید، در نظر بگیرید. سرعت پیشرفت فناوری بسیار زیاد است، بنابراین اسکنر که امروز خریداری می کنید ممکن است در یک سال با پیشرفت تکنولوژی نسبت به سایر دستگاه ها جدید، آهسته باشد. بنابراین، گزینه هایی را که در درازمدت قابل اجرا هستند، در نظر بگیرید. به عنوان مثال، برخی از شرکت ها دارای برنامه های تجاری برای ارتقاء ماشین ها یا نرم افزار شما هستند. در آخر اینکه، شما این سرمایه گذاری را نه فقط برای کلینیک امروز خود انجام می دهید، بلکه آینده کاری خود را نیز در نظر دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هشت =