استراتژی مناسب برای اسکن کوآدرانت به وسیله اسکنر داخل دهانی مدیت

اولین سمپوزیوم دندانپزشکی دیجیتال
اسفند 13, 1397
بیست و هشتمین کنگره علمی سالانه پروتز دندان
اسفند 13, 1397

استراتژی مناسب برای اسکن کوآدرانت به وسیله اسکنر داخل دهانی مدیت

در این مقاله قصد داریم شیوه اسکن یک نیم فک را با هم مرور کنیم. رعایت نکات این مقاله می تواند بهترین نتایج اسکن داخل دهانی را برای شما به ارمغان بیاورد.

نخست، برای آغاز کار و ساخت یک فایل اسکن، از یک ناحیه اکلوزال صاف و واضح شروع کنید. تیپ را با زاویه 45 درجه به سمت ناحیه باکالی بچرخانید تا ناحیه باکال اسکن شود. تیپ را برای چک کردن ناحیه باکالی به طور کامل نچرخانید.

 

فک پایین

برای فک پایین نیز لازم است که ابتدا ناحیه اکلوزالی اسکن شود. در هنگامی که تیپ را برای اسکن نواحی باکالی و لینگوالی می چرخانید، اطمینان حاصل کنید که نواحی جینجیوال، اکلوزال، باکال و لینگوال و محل اتصال آنها به طور واضح در فیلم اسکن مشخص باشند.

 

 

بایت

برای گرفتن اطلاعات اکلوژن لازم است که از اسکن نواحی باکالی فک بالا و پایین استفاده کنید.

تیپ را دقیقا روبروی دوفک بالا و پایین قرار داده و آن را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. اگر داده های عمودی برداشت شده از فک بالا و پایین کافی نباشد( اگر اسکن ناحیه جینجیوال کامل نباشد) سوار کردن اکلوژن سخت خواهد بود. توصیه ما این است که در هنگام اسکن فک بالا و پایین، مقداری کافی جینجیوال را نیز اسکن کنید.

 

کانتکت

بعد از اسکن کردن اکلوزال، باکال و لینگوآل، نواحی مزیال و دیستالی نیز باید اسکن شوند. برای اسکن هردوی اینها، شما نیاز دارید که در هنگام اسکن نواحی اکلوزال، لینگوال و باکالی، تیپ را در زاویه درستی قرار دهید و سپس در جهت دلخواه حرکت دهید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − دو =